تیپ تیپی در اراک

Program Picture

سفرهای تیپ تیپی

تیپ تیپی در اراک
۲۰ مرداد ۱۴۰۱

دوستای خوبم میدونین شهر اراک چه جور شهریه؟ در کجای ایرانه؟ چه محل‌هایی هست در اراک که خوبه ببینیم؟ درباره غذاهای محلی اراک چطور؟ چیزی شنیدین؟ تیپ تیپی از شهر اراک با شما صحبت میکنه و جواب همه این سوالات رو برای شما داره.

***

دوستای خوب و عزیزم حالتون چطوره؟ خوب و خوش و سلامتین؟ من تقریبا همه جای ایران رو سر زدم بچه‌ها.

از شمال و شرق گرفته تا جنوب و غرب. شهرهای مختلفی رو رفتم و با مردم و لهجه‌ها و زبون‌های مختلفشون آشنا شدم. با جاهای دیدنی مختلف و آداب و رسوم محل‌های مختلف و طبیعت‌های زیبای جاهای مختلف آشنا شدم و از همه اینا برای شما هم گفتم و فکر کنم بعد از این مسافرت چند ماهه و طولانی خوب باشه مدتی یک استراحتی بکنم و باز هر وقت دوباره فرصت کردم به سفرهای جدید برم ولی امروز هم به یک شهر دیگه اومدم و به عنوان آخرین شهر از این سفرهای طولانیم اومدم به مرکز ایران تا یک محل دیدنی دیگه رو هم قبل از تموم شدن سفرم ببینم. می‌دونین کجا؟ شهر زیبای اراک.

بچه‌ها قدیم‌ها آدما تو خونه‌هاشون حمام نداشتن ولی یک حمام‌های بزرگی در شهر ساخته می‌شده و مردم به این حمام‌ها می‌رفتن. من اومدم الان به حمام چهارفصل. اینجا بزرگ‌ترین حمام ایرانه. بخش‌های مختلفی داره که هر کدوم قدیما یک استفاده‌ای داشته کلی کاشی رنگی و تزیینات قشنگ هم داخل حمام می‌تونیم ببینیم.

من همینجور که تو شهر اراک پرواز می‌کردم از کنار یک رستوران رد شدم که خیلی بوهای خوبی ازش بیرون میومد تصمیم گرفتم بیام تو ببینم چه خبره اینجا. از پنجره آشپزخونه به شیشه زدم و خانم آشپز مهربون در رو برام باز کرد حالا می‌خوام بدونم تو اراک چه غذاهای مخصوصی درست می‌کنن

خانم آشپز شما فقط غذاهای معمولی بلدین درست کنین یا غذاهای محلی اینجا رو هم درست می‌کنین؟

ممم به به باشه حتما امتحان می‌کنم با اجازه شما.

چه خوب شد که گفتین از سوغاتی‌ها ممنونم. بچه‌ها بعد از اینجا میرم بازار که کیف قرمزم رو پر از سوغاتی‌های اراک بکنم و با خودم ببرم.

بچه‌ها من یکم از شهر اراک زدم بیرون و اومدم به تالاب میقان. من شنیدم توی پاییز و زمستان تعداد زیادی از پرنده‌های مهاجر به این تالاب میان باید خیلی دیدنی باشه همین الان هم یک عالمه پرنده‌های مختلف اینجا هستن که می‌دونم می‌تونم باهاشون آشنا بشم و با همدیگه دوست بشیم اینجا گاهی پر آبه و گاهی خشک. حیوانات مختلفی هم اینجا زندگی می‌کنن مثل گرگ و مار و روباه و عقاب و باعث میشن اینجا قشنگتر بشه به به که چه زیباست.

خب دوستای خوب من، رفقای نازنینم، خیلی ممنونم از همتون که تو این مدت سفرهای من همراهم بودین و با من به شهرهای مختلف اومدین. من از هر شهری چیزهای زیادی یاد گرفتم و فهمیدم که تنوعی که در زبون‌ها و لهجه‌های مختلف مردم هست یا در طبیعت و آداب و رسوم هست این دنیا رو قشنگ‌تر می‌کنه. می‌خوام مدتی رو استراحت کنم و باز اگر فرصت کردم به شهرهای جدیدی سفر کنم. تا اون موقع مراقب خودتون باشین خدانگهدارتووون.

news letter image

ثبت نام در خبرنامه