Program Picture

آموزه‌های نو - فصل ۷

قسمت ۴
۱۷ آبان ۱۴۰۱

بررسی مقاله‌های «تأثیر عالم بعد بر روی این عالم» نوشته کریستوفر باک و «واژه‌‌ی دین چه چیزی را به یاد شما می‌آورد؟» نوشته علی حِلمی.

***

پریسا: شنوندگان عزیز، من پریسا هستم، با قسمت دیگه‌ای از مجموعه برنامه آموزه‌های نو. همکارم

فرزاد: فرزاد

پریسا: هم همینجاست تا با هم دو مقاله دیگه از وب‌سایت

فرزاد: بهائی تیچینگز

پریسا: رو تقدیم حضورتون کنیم.

فرزاد: عنوان مقاله اول امروز هست: «تأثیر عالم بعد بر روی این عالم» نوشته کریستوفر باک.

پریسا: و مقاله دوم با عنوان «واژه‌‌ی دین چه چیزی را به یاد شما می‌آورد؟» نوشته علی حِلمی.

پریسا: همونطور که اول برنامه گفتیم مقاله اول امروز عنوانش هست: «تأثیر عالم بعد بر روی این عالم» نوشته کریستوفر باک.

فرزاد: از کریستفر باک قبلا هم مقاله‌هایی معرفی کردیم. کریستفر باک حقوق‌دان و محقق است که چندین کتاب هم از او به چاپ رسیده.

پریسا: خوب فرزاد چی فکر می‌کنی؟ چطور عالم بعد روی این عالم تاثیر می‌ذاره؟

فرزاد: راستش رو بخوای نمی‌دونم.

پریسا: خب، به نظر کریستوفر باک بین این دو عالم رابطه‌ای هست.

فرزاد: می‌تونی مطلب رو برای من و شنونده‌ها روشن‌تر کنی.

پریسا: سعیم رو می‌کنم. امیدوارم که منظورش رو درست متوجه شده باشم.

فرزاد: ما هم امیدواریم.

پریسا: کریستفر باک به موضوع از این دید نگاه می‌کنه: اگر فکر ما انرژی خالص هست، و فاصله مادی‌ای بین افکار ما وجود نداره، پس می‌شه نتیجه گرفت که بین این عالم و عالم بعد بیشتر از اونچه که ما تا حالا فکر می‌کردیم فعل و انفعال هست.

فرزاد: حالا این فعل و انفعال چطور می‌تونه صورت بگیره؟

پریسا: یه استراحت کوتاه بکنیم. وقتی برگشتیم بهت می‌گم. شاید تا اون موقع خودت جوابش رو پیدا کردی.

فرزاد: خوب ما منتظر جوابیم. فعل و انفعالات بین اون عالم و این عالم چطور ممکنه صورت بگیره؟

پریسا: به صورت یک تاثیر نامحسوس، الهام ناگهانی در لحظه، یک کشف که از عالم بالا جریان پیدا می‌کنه و به قلب و ذهن ما در این عالم خطور می‌کنه.

فرزاد: در آثار بهائی بهش می‌گن ارتباط روحانی؛ یک نوع ارتباط که کلام درش به کار نمیره و معمولا یک طرفه هست.

پریسا: پس خودت جوابش رو از قبل می‌دونستی. کریستفر باک می‌گه در این لحظات اون روحی که از این عالم جدا شده و به عالم بعد رفته ایده یا فکری رو به قلب فردی که در این دنیا هست منتقل می‌کنه. همینطور در آموزه‌های بهائی از ما خواسته شده که برای درگذشتگان دعا بخونیم همونطور که اون‌ها برای ما دعا می‌خونن. و بهمون نوید داده شده که وقتی روحمون آماده پذیرش باشه، ارواح از دست رفتگانمون از عالم بالا بهمون تأیید می‌رسونن مخصوصا وقتی در سختی باشیم. این اتفاق ممکنه برای خیلی‌هامون افتاده باشه.

فرزاد: در حقیقت زمان در این دنیا بر اساس حرکت زمین به دور خورشید اندازه‌گیری میشه، اون دنیا ویژگی‌های مخصوص خودش رو داره و به احتمال زیاد زمان اون مفهومی که برای ما تو این دنیا داره رو تو اون دنیا نداره پس میشه نتیجه گرفت که به همین دلیل جدایی به اون مفهومی که ما فکرش رو می‌کنیم بین این عالم و اون عالم وجود نداره.

پریسا: نکته جالب مقاله کریستفر باک که دلم می‌خواد این مبحث رو باهاش تموم کنم اینه که حالا که متوجه شدیم که زمان بین این عالم و عالم بعد اونطوری که ما فکرش رو می‌کنیم وجود نداره و تأییدات و الهامات از اون عالم به این عالم می‌رسد، ما این که در این عالم هستیم باید روحمون رو آماده دریافت این تأییدات بکنیم.

فرزاد: جالب بود. ممنون.

فرزاد: خوب دوستان در این قسمت مقاله‌ای را معرفی می‌کنیم با عنوان «یک کار خوب ثمرات زیادی به بار می‌آورد» نوشته‌ی وی ام گوپال.

پریسا: وی ام گوپال تخصص اصلیش در نرم افزار و آنالیز داده‌ها هست و تا کنون چندین کتاب در این زمینه‌ها نوشته. او هم‌چنین کتاب‌هایی مرتبط با موضوع معنویت نوشته. گوپال با همسر و دو فرزندش در کانادا و یکی از شهرهای استان انتاریو زندگی می‌کنه.

فرزاد: موضوع مقاله وی ام گوپال کمک بی‌چشم‌داشت یه پیش‌خدمت رستوران به یکی از مشتری‌های پیرش هست. ویدیوی این کار که توسط یکی از مشتری‌های دیگه ضبط می‌شه و تو شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شه تعداد زیادی رو تحت تاثیر قرار می‌ده تا به عنوان قدردانی برای این پیش‌خدمت جوان کاری بکنن. دانشگاه اون شهر بهش اسکالرشیپ 16 هزار دلاری میده و تعدادی هم که متوجه می‌شن این دختر جوان ماشین نداره تا سر کار و کلاساش بره دست به کار می‌شن و براش ماشینی تهیه می‌کنن.

news letter image

ثبت نام در خبرنامه