Program Picture

اخبار جوامع بهائی

از دوبلین تا شیراز – سفری در سرتاسر اروپا، با عشق

۲۹ مهر ۱۴۰۲

ژنو – ١۶ اکتبر ۲۰۲۳ – یکی از ویژگی‌های اصلی کمپین #داستان_ما_یکیست تولید آثار هنری در سراسر جهان، برای گسترش پیام کمپین بوده است. این کمپین، جنبشی جهانی برای گرامی‌داشت یاد و خاطره ١٠ زن بهائی است که در سال ١٣۶٢ در شیراز به دار آویخته شدند و داستان آنها را به میلیون‌ها زن ایرانی پیوند می‌زند که امروز برای برابری جنسیتی و عدالت تلاش می‌کنند. از آغاز این کمپین، هزاران نفر با ارائه نقاشی، اشعار و کارهای خلاقانە دیگر، از زنانی یاد کرده‌اند که جان خود را برای اعتقاداتشان فدا کردند.

هم اکنون لوک اسلات، شاعر، آهنگساز و خواننده ایرلندی به این کمپین پیوسته است. تور کنسرت آقای اسلات ٢۶ اجرا در هفت کشور خواهد داشت و شامل ترانه‌های جدید از جمله ترانه‌ای به نام «جان دادن همراه تو« است که به ١٠ زن بهائی تقدیم شده است. در این تور خواننده‌ای برزیلی به نام یاسمین اولینگا هاوارد نیز به عنوان هم‌خوان، همراه آقای اسلات حضور خواهد داشت.

آقای اسلات در ویدئویی در کانال یوتیوب خود، ضمن اعلام آغاز این کمپین گفت: «من آهنگ‌سازی ایرلندی و در آستانە برگزاری تور کنسرت بین‌المللی هستم که به مردم ایران تقدیم شده است… چرا یک آهنگساز ایرلندی تور کنسرتی را به مردم ایران تقدیم می‌کند؟«

فایل بیانیه

 

منبع: جامعه جهانی بهائی

news letter image

ثبت نام در خبرنامه