Program Picture

اخبار جوامع بهائی

کمیسیون مقام زن سازمان ملل: نقش موسسات در ترویج برابری جنسیتی

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

جامعه جهانی بهائی، نیویورک – جامعه جهانی بهائی، در شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد، بر نقش حیاتی موسسات در رفع موانع مشارکت کامل زنان در اجتماع تأکید کرد. این نکته، ایده محوری در بیانیه اخیر جامعه جهانی بهائی است و بر پایه‌ مشارکت‌های طولانی‌مدت این جامعه در گفتمان جهانی درباره برابری زنان و مردان بنا شده است.

لیلیان نکونزیمانا، نماینده جامعه جهانی بهائی از دفتر نیویورک، در رویدادی مرتبط با کمیسیون، گزارشی از زامبیا را به اشتراک گذاشت. این گزارش به این موضوع می‌پردازد که وقتی مؤسسات بر اساس اصل برابری زنان و مردان هدایت شوند، چگونه می‌توانند به بهبود وضعیت اجتماعی کمک کنند.

در این جامعه، محفل روحانی محلی بهائی نقش فعالی را ایفا کرد و یک گردهمایی متشکل از ۱۲۰ زن از پیشینه‌های مذهبی مختلف را با همکاری رهبران روستا سازماندهی نمود تا پیشرفت زنان را بررسی کنند. اعضای مرد محفل محلی و سایر مردان جامعه با بر عهده گرفتن مسئولیت همه تدارکات لازم، از جمله تهیه غذا، اعضای زن محفل و سایر زنان را قادر ساختند که به طور کامل مشارکت کنند – سطحی از حمایت که بسیاری آن را به عنوان یک تغییر قابل توجه در زمینه تاریخی جامعه خود توصیف کردند.

 

منبع: سرویس خبری جامعه بهائی

news letter image

ثبت نام در خبرنامه