Program Picture

آموزه‌های نو - فصل ۳

قسمت ۱۲
۲۵ خرداد ۱۳۹۶

گفتگو با سیما مبینی نویسنده مقاله «چطور نژادپرست‌ها را تقلیب کنیم».

***

فرزاد: دوستان سلام؛ با برنامه‌ی دیگه‌­ای از مجموعه «آموزه‌های نو»، به اتفاق پریسا، با شما هستیم.

پریسا: من هم از استودیوی رادیو پیام دوست در کانادا به شما سلام می­‌کنم.

فرزاد: امروز می­‌خواهیم مقاله­­‌ای از سیما مبین را مرور کنیم با عنوان «چطور نژادپرست­‌ها را تقلیب کنیم».

پریسا: برنامه­‌ی امروز ما کمی متفاوت است.

فرزاد: امروز به جای اینکه گفتگوی ما درباره‌­ی این مقاله­ را بشنوید، پریسا به سراغ خود نویسنده رفته و از طریق اسکایپ با سیما درباره­‌ی مقاله­‌اش صحبت کرده.

پریسا: با برنامه­‌ی امروز ما همراه باشید.

پریسا: دوستان قبل از اینکه گفتگوی من و سیما را بشنوید، یادتون هست یکی دو برنامه قبل راجع به مقاله‌ای صحبت کردیم که خصوصیات یک خبرنگار رو بررسی می­کرد؟

فرزاد: اول مقاله با بازخوردهای مردم در صفحات اجتماعی در مورد بمب‌های شیمیایی سوریه شروع می‌شد. توی اون مقاله اومده بود که بعضی‌ها از دوستان­شون خواستن که این خبرها رو باهاشون همخوان نکنن چون فکر می‌کنن دیدن بیش از حد عکس‌ها و فیلم­های خشونت آمیز، بعد از مدتی دیگه تاثیرشون رو روی بیننده از دست می‌دن و عادی می‌شن و دیگه کسی به فکر راه حل نمیفته.

پریسا: و البته بعضی‌های دیگه هم معتقد بودن که این خبرها باید پخش بشه تا بالاخره ما از خواب بیدار شیم و دست به کاری بزنیم.

فرزاد: در این میون کسایی هم مثل سیما مبینی دست به قلم می‌شن و راجع به این موارد مطلب می‌نویسن و راه­حل‌هایی رو که به ذهنشون می‌رسه با بقیه در میون می‌ذارن.

پریسا: خوب بهتره تا خیلی جلو نرفتیم از خود سیمای عزیز کمی درباره خودش و فعالیت­‌هاش بشنویم.

دوستان امیدواریم از این برنامه خوشتون اومده باشه. در سری دوم فصل دوم سعی می‌کنیم با نویسنده‌های بیشتری مصاحبه کنیم تا هم شما با اون‌ها آشنا بشین و هم فرصتی باشه تا خلاصه مقاله رو از زبان خود نویسنده بشنویم.

پریسا: دوستان عزیز امیدواریم مقاله امروز رو پسندیده باشید.

news letter image

ثبت نام در خبرنامه