Program Picture

آموزه‌های نو - فصل ۴

قسمت ۸
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

مصاحبه با سویدا معانی، بخش اول.

پریسا: دوستان در برنامه‌ی این هفته‌ی آموزه‌های نو باز هم رفتیم سراغ یکی از نویسندگان وب‌سایتِ بهائی‌تیچینگز.
فرزاد: اگر یادتون باشه تو فصل قبل صحبتی داشتیم با سویدا معانی درباره‌ی تاسیس پارلمان جهانی.
پریسا: این هفته هم باز مصاحبه‌ی اسکایپی‌ای داشتیم با سویدا تا درباره‌ی مقاله‌اش با عنوان «تاسیس ارتش بین‌المللی» صحبت کنیم.
فرزاد: برای یاد‌آوری بگیم که سویدا معانی مؤسس و پایه‌گذار مرکز صلح و حکومت جهانیه.
پریسا: این مرکز وب‌سایتی داره که علاقمندان می‌تونن از اون دیدن کنن و از مطالبش بهره ببرن.
فرزاد: لینک این وب‌سایت رو براتون در صفحه‌ی فیسبوک و تلگرام سرویس رسانه‌ای فارسی بهائی می‌گذاریم.
پریسا: قبل از اینکه بریم سراغ موضوع مقاله، از سویدا خواستیم که کمی بیشتر خودش رو برای ما معرفی کنه. به قول معروف ما رو با زوایای دیگه‌ای از زندگیش که تو مصاحبه‌های قبلی ناگفته ماند، آشنا کنه، چرا که با موضوع مورد بحث مرتبطه.
فرزاد: خوب موافقی که این قسمت از مصاحبه رو برای شنونده‌ها پخش کنیم؟
پریسا: البته،‌ چرا که نه؟

فرزاد: با برنامه آموزه‌های نو همراهید و قسمتی از مصاحبه‌ی ما با سویدا معانی رو شنیدین. همان‌طور‌ که در ابتدای برنامه گفتیم، موضوع این مقاله اهمیت تاسیس ارتش بین‌المللی است. اگر یادتون باشه در مصاحبه‌ی اول‌مون با خانم معانی به این نتیجه رسیدیم که تاسیس حکومت جهانی برای حل مشکلات دنیای امروز لازم و ضروریه.
پریسا: درسته، بحث اصلی حول این محور بود که جوامع بشری از مرحله‌ی کودکی به بزرگسالی رسیده‌اند و دیگه روابط افراد منحصر به روابط خانواده و قبیله و شهر و کشور نیست. توی دنیای امروز کشورها و جوامع بشری نمی‌تونن بدون ارتباط با هم زندگی کنن. و البته و صد البته روابط بین کشورها هم مثل روابط اعضای خانواده بدون اختلاف و تفاوت سلیقه و نظر نخواهد بود.
فرزاد: گفتیم که راه حل پیشنهادی جامعه‌ی بهائی برای حل و فصل مشکلات این خانواده‌ی جهانی، تاسیس حکومت جهانیه.
پریسا: در مصاحبه‌ی امروز پای صحبت‌های خانم معانی نشستیم تا درباره‌ی اهمیت تاسیس ارتش بین‌المللی بشنویم.
فرزاد: فکر می‌‌‌کنی در قالب خانواده نقش ارتش بین‌المللی رو چه عضوی از اعضای خانواده به عهده داره؟
پریسا: جواب سوالت رو بهتره بذاریم به عهده‌ی خود شنونده‌ها.
فرزاد: یعنی می‌‌‌خوای بگی برای هر خونواده‌ای متفاوته؟
پریسا: خب، بگذریم. از شما شنونده‌های پر و پا قرص برنامه‌ی آموزه‌های نو دعوت می‌کنیم در ادامه‌ی برنامه‌ی امروز، قسمتی از مصاحبه با سویدا رو بشنوید که مطمئنیم براتون خیلی جالب خواهد بود.

پریسا:‌ حسابش رو بکن گاهی اختلاف بین دو کشور می‌‌‌تونه زندگی میلیون‌ها نفر رو تحت تاثیر قراره بده.
فرزاد:‌ دقیقا، وجود همین اختلاف‌ها و درگیری‌ها نشون می‌‌‌ده که تاسیس موسساتی که بتونه جلوی چنین مشکلاتی رو بگیره،‌ چقدر اهمیت داره. فکر کن هزار و یک اختلاف دیگه بین کشورهای دنیا هست. تازه فقط اونهایی که ما راجع بهشون می‌‌‌خونیم و می‌‌‌شنویم. مثلا کره‌ی شمالی و موشک‌های بین قاره‌ای که داره می‌‌‌سازه.
فرزاد: بشنویم مثالی از درگیری بین کشورها که در همین نزدیکی‌های خیلی از ماها داره اتفاق می‌افته و عواقب احتمالیش می‌تونه دامنگیر خیلی از ماها بشه.

پریسا: با برنامه‌ی آموزه‌های نو همراهید. راستش رو بخواهید مصاحبه‌ی ما با سویدا کمی به درازا کشید اما به قدری مطالب مفید داره که دلمون نمی‌آید بقیه‌اش را هم پخش نکنیم.
فرزاد: اما چون وقت این برنامه‌ی ما رو به اتمام است، از شما دعوت می‌کنیم طی دو هفته‌ی آینده هم با ما همراه باشید تا ادامه این مصاحبه رو براتون پخش کنیم.

news letter image

ثبت نام در خبرنامه