Program Picture

آموزه‌های نو - فصل ۴

قسمت ۲۱
۱۱ مرداد ۱۳۹۷

مصاحبه با شری اشراقی دربار‌ه‌ی مقاله‌ی «کی پزشکی به کمال می‌رسد».

پریسا: دوستان عزیز، باز هم با شما همراهیم و قسمت دیگه‌ای از مجموعه‌ی آموزه‌های نو رو تقدیمتون می‌کنیم.
فرزاد: این هفته هم رفتیم سراغ یکی دیگه از نویسندگان وب سایت بهائی تیچینگز و با او در مورد مقاله‌اش مصاحبه‌ی اسکایپی کوتاهی کرده‌‌ایم .
پریسا: مهمان این هفته‌ی ما شری اشراقی هست و با او درباره‌ی مقاله‌اش با عنوان «کی پزشکی به کمال می‌رسد» صحبت خواهیم کرد.
فرزاد: دوستان ما رو تا پایان برنامه همراهی کنید.
* * *
پریسا: از شری اشراقی قبلا هم مقاله‌هایی معرفی کردیم.
فرزاد: و اتفاقا چند هفته پیش هم با او درباره‌ی مقاله‌اش با عنوان «از توفان ایرما چه درسی گرفتم» صحبت کردیم.
پریسا: شری و همسرش هر دو پزشک هستن. همسر شری جراح گوش و متخصص درمان ناشنوایی‌ست و خود شری متخصص طب طبیعیه.
فرزاد: ممنون از معرفی اجمالی. خب، چی شد که رفتی سراغ مقاله‌ی «کی پزشکی به کمال می‌رسد»؟
پریسا: راستش چند وقتی بود که فکر می‌کردم هرچی علم پزشکی پیشرفت کرده، بیماری‌ها هم بیشتر شدن و به نظر خطرناک‌تر می‌‌‌‌‌‌یان. با این حساب علم پزشکی هیچ‌وقت به کمال نمی‌رسه، چون هر روز بیماری‌های جدیدی پیدا می‌شود.
فرزاد: پس به این دلیل این مقاله را انتخاب کردی. شاید برای شنونده‌ها هم جالب باشد که بدانند چرا شری که خودش پزشک است این مقاله را نوشته.
پریسا: بله. با هم گوش کنیم.

فرزاد: جالب بود که ظاهرا این سؤال برای خود پزشک‌ها هم پیش اومده.
پریسا: و شاید برای همین شک و تردیدهاست که رشته‌های دیگه‌ای مثل طب طبیعی به وجود اومدن و اتفاقا روز‌به‌روز در حال پیشرفت هستند.
فرزاد: مثالی که شری درباره‌ی حساسیت پوستی دخترش زد جالب بود. خیلی راحت با کمی صرف وقت و تغییر در رژیم دخترش تونست ریشه‌ی حساسیت رو پیدا کنه و برای همیشه این مشکل رو برطرف کنه.
پریسا: دقیقا. اما راستش رو بخوای بعضی از اطرافیان انقدر روی این طب طبیعی برای درمان انواع بیماری‌ها تاکید می‌‌‌‌‌‌کنن که بعضی وقت‌ها فکر می‌‌‌‌‌‌کنم انگار تو یک دور گیر کردیم و داریم بر می‌‌‌‌‌‌گردیم به سر جای اول‌مان؛ به اون وقت‌هایی که علم پزشکی رواجی نداشت و مردم با تغییر رژیم غذایی و داروهای گیاهی‌ای که از عطاری‌ها تهیه می‌‌‌‌‌‌کردن بیماری‌هاشون را درمان می‌‌‌‌‌‌کردند.
فرزاد: حالا که به این نکته اشاره کردی، موافقی ببینیم اصلا چرا خود شری به این رشته علاقمند شده و درسش رو خونده؟
پریسا: حتما.

فرزاد: اگر اشتباه نکنم شری تو قسمتی از صحبت‌هاش اشاره‌ای هم به دیدگاه آیین بهائی در این مورد می‌کند. ‌موافقی اون قسمت رو هم برای شنونده‌هامون پخش کنیم؟
پریسا: حتما.

فرزاد: خوب، حالا چی فکر می‌‌‌‌‌‌کنی؟ تمام تکه‌های پازلت رو تونستی کنار هم بچینی؟ هنوزم فکر می‌‌‌‌‌‌کنی داریم به عقب برمی‌‌‌‌‌‌گردیم؟
پریسا: باید اعتراف کنم که من هم تا امروز خیلی اعتقادی به این طب طبیعی نداشتم. یکی دو تا از دوستان هم بهم سفارش کرده بودن که سراغ دکتر با تخصص طب طبیعی برم، اما من خیلی به حرف‌هاشون گوش نکرده بودم.
فرزاد: اگر موافق باشی قسمت آخر گفتگومون با شری رو پخش کنیم. او جمع بندی کامل و جامعی می‌‌‌‌‌‌کنه و فکر می‌‌‌‌‌‌کنم قطعه‌ی گمشده‌ی پازل ما رو برامون پیدا می‌کند و به ما نشان می‌دهد.
پریسا: موافقم.

فرزاد: خوب حالا چی فکر می‌‌‌‌‌‌کنی؟
پریسا: موافقم. فکر می‌‌‌‌‌‌کنم پازل کامل شد. از شری اشراقی خیلی ممنونیم که فرصتی در اختیار ما گذاشت و به سؤال‌های ما جواب داد.

news letter image

ثبت نام در خبرنامه