Program Picture

آموزه‌های نو - فصل ۴

قسمت ۱۴
۲۴ خرداد ۱۳۹۷

مصاحبه با شری اشراقی درباره‌ی مقاله‌ی «از طوفان ایرما چه درسی گرفتم». تجربه‌‌ی شری در رویارویی با یک حادثه‌ی طبیعی را از زبان خودش بشنوید.

پریسا: دوستان عزیز، باز هم با شما همراهیم و قسمت دیگه‌ای از مجموعه‌ی آموزه‌های نو رو تقدیمتون می‌کنیم.
فرزاد: این هفته هم رفتیم سراغ یکی دیگه از نویسندگان وب‌سایت بهائی‌تیچینگز و با او در مورد مقاله‌اش مصاحبه‌ی اسکایپی کوتاهی کرده‌ایم.
پریسا: مهمان این هفته‌ی ما شری اشراقی هست و با او درباره‌ی مقاله‌اش با عنوان «از توفان ایرما چه درسی گرفتم» صحبت خواهیم کرد.
فرزاد: دوستان ما رو تا پایان برنامه همراهی کنید.
پریسا: از شری اشراقی قبلا هم مقاله‌هایی معرفی کردیم. امروز خوشحالیم که فرصتی دست داده تا صداش رو هم بشنویم و راجع به مقاله‌اش با عنوان «از توفان ایرما چه درسی گرفتم» صحبت کنیم.
فرزاد: در مرور مقاله‌های قبلی شری، گفته بودیم که او با خانواده‌اش در فلوریدا زندگی می‌کنه و به‌تازگی دکتراش رو در رشته‌ی داروهای طبیعی گرفته.
پریسا: امروز فرصت رو مناسب دیدیم که از شری بخواهیم خودش رو کمی بیشتر برای ما معرفی کنه.

فرزاد: با وجود اینکه شری رشته تحصیلاتش درباره‌ی طب طبیعی هست، اما بیشتر مقاله‌هاش درباره‌ی ارایه‌ی راه حل برای مشکلات جهانه.
پریسا: مثلا همین مقاله‌ای که درماه سپتامبر ۲۰۱۷ درباره گردباد ایرما نوشته. از شری پرسیدیم بعد از این مجموعه مقاله‌ها به نظرش راه حل اصلی چیه؟

شری
فرزاد: دوستان با برنامه آموزه‌های نو همراهید و قسمتی از مصاحبه ما با شری اشراقی رو شنیدید.
پریسا: به نظرم شری به نکته مهمی اشاره می‌کنه. مثلا همین مقاله‌ی امروز که درباره‌ی حوادث طبیعی هست. چند وقت پیش دوستم که پدر و مادرش در تگزاس زندگی می‌کنن عکس‌هایی فرستاده بود از خونه‌ی پدر و مادرش بعد از طوفان. در ادامه نوشته بود که همراهی همسایه‌ها براش غیرقابل باور بوده. می‌گفت هرکس از جلو در خونه‌ی پدر و مادرش رد می‌شده، حتما چند لحظه‌ای می‌ایستاده و احوالپرسی می‌کرده و در آخر هم می‌گفته که هر کمکی از دستش بر می‌یاد دریغ نمی‌کنه.
فرزاد: درست می‌گی. اینجور موقع‌هاست که آدم‌ها احساس نزدیکی بیشتری می‌کنن.
پریسا: چون روند طبیعی زندگیشون از حالت طبیعی خارج شده و وقت دارن که راجع به چیزهای دیگه‌ای به جز کار و کار و کار روزمرگی فکر کنن.
فرزاد: اگر موافقی، تجربه‌ی شری رو به عنوان کسی که با یکی از این حوادث طبیعی روبرو شده، بشنویم؟
پریسا: حتما.

پریسا: راستش تصورش هم برام خیلی سخته. اینکه یک روز بلند شی و ببینی زندگیت از این رو به اون رو شده. به قول معروف نظم زندگیت بهم ریخته. هیچی سرجاش نیست. تا بتونی برگردی به حالت عادی خیلی طول می‌کشه.
فرزاد: یکی که خودش اهل پورتوریکو هست و کانادا زندگی می‌کنه، تعریف می‌کرد که خیلی از خونواده‌ها تا ماه‌ها بعد تو پناهگاه زندگی می‌کردن. از نظم حرف زدی.
پریسا: از نظم زندگی گفتیم و جالبه که شری در قسمتی از صبحت‌هایش حوادث طبیعی رو یک جورهایی با نظم طبیعت مرتبط می‌دونه. بگذار آن قسمتی رو که در این مورد حرف زده با شنونده‌ها بشنویم؟
پریسا: چرا که نه، حتما.

پریسا: دوستان امیدواریم مصاحبه‌ی ما با شری اشراقی رو پسندیده باشید.
فرزاد: ما که از گفتگو با ایشون لذت بردیم و امیدواریم تو برنامه‌های بعد هم فرصتی دست بده تا دوباره باهاش درباره‌ی یکی دیگه از مقاله‌هاش صحبت کنیم.

news letter image

ثبت نام در خبرنامه