Program Picture

آموزه‌های نو - فصل ۴

قسمت ۱۰
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

مصاحبه با سویدا معانی، بخش سوم.

.فرزاد: دوستان خوشحالیم که با قسمت دیگه‌ای از مجموعه‌ برنامه‌ی آموزه‌های نو با شما هستیم.
پریسا:‌ همونطور که هفته‌ی پیش وعده دادیم، این هفته قسمت آخر از مصاحبه‌ی ما با خانم سویدا معانی را برای‌تان پخش می‌کنیم.
فرزاد: در دو قسمت قبلی این مصاحبه، با سویدا درباره‌ی مقاله‌اش با عنوان لزوم تأسیس ارتش بین‌المللی صحبت کردیم.
پریسا: در این قسمت، با او درباره‌ی کار دولتی‌اش، تأثیرش در زندگی شخصی‌اش، و دلیل اصلی‌ای که باعث شد تصمیم بگیره کارش رو کنار بگذاره و مرکز «صلح و حکومت جهانی» رو تاسیس کنه حرف زده‌ایم.
فرزاد: دوستان، با برنامه‌ی این هفته‌ی «آموزه‌های نو» همراه باشید.

پریسا:‌ خب، همان‌طور که اول برنامه‌ هم گفتیم، امروز با سویدا درباره‌ی کارش حرف زده‌ایم. ازش پرسیدیم که کار دولتی‌اش چی بود؟

فرزاد:‌ از سویدا خواستیم تا برامون بگه تجربه‌ی کارش با دولت آمریکا چه حقایقی درباره‌ی حل مشکلات امروز دنیا رو برایش روشن‌تر کرد.
پریسا: این قسمت رو بشنوین که خیلی جالبه


فرزاد: دوستان به برنامه‌ی «آموزه‌های نو» گوش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دین و قسمتی از مصاحبه‌ با خانم معانی رو براتون پخش کردیم درباره‌ی تجربه‌ی کارشون با دولت آمریکا
پریسا:‌ در ادامه‌ی این بخش سویدا معانی برامون توضیح داد که تجویز پزشکان امروز برای درمان سرطان امروز دنیا قرص‌های مسکن است. اگر چه بیمار با این قرص‌ها کمتر احساس درد می‌کنه اما سرطان همچنان توی بدن بیمار دنیای امروز هست و هر روز هم داره بیشتر و بیشتر جلو می‌ره.
فرزاد: شاید اگر زود به دادش برسیم و راه حل اساسی براش پیدا کنیم بشه سرطان رو ریشه‌کن کرد، اما هر چی بیشتر وقت رو از دست بدیم کار درمان هم طولانی‌تر و هم سخت‌تر می‌شه و شاید هم دیگه غیرقابل علاج باشه.
پریسا: برای من خیلی جالب بود که سویدا بعد از رها کردن کار دولتی‌اش دست از تلاش نکشید و به قول معروف نگفت من که یک نفرم و کاری از دست بر نمی‌یاد. برعکس گفت: من یک نفرم و به سهم خودم می‌تونم نقشم رو در این زمینه ایفا کنم.
فرزاد: درسته، تصمیم مهم و سختی بوده. خیلی‌ها تمام زندگیشون تلاش می‌کنن که کار دولتی پیدا کنن یا به‌قول معروف کاری داشته باشن که مطمئن باشن از نظر مالی مشکلی نخواهند داشت. به نظرم گرفتن چنین تصمیمی شجاعت،‌ عزم و اراده‌ای می‌خواد که کار هر کسی نیست.
پریسا: برای همین ما هم دست آخر از سویدا پرسیدیم چی شد که تصمیم گرفت که کار دولتی‌اش رو رها کند؟
پریسا: دوستان عزیز امیدواریم برنامه‌ی امروز رو پسندیده باشید.
فرزاد: لطفا با ما تماس بگیرید و نظرتان را راجع به این مقاله‌ها با ما در میان بگذارید.

news letter image

ثبت نام در خبرنامه