تیپ تیپی در تهران

Program Picture

سفرهای تیپ تیپی

تیپ تیپی در تهران
۱۹ خرداد ۱۴۰۱

بچه‌ها میدونین نماد شهر تهران چیه؟ میدونین تهران سوغاتی داره یا نه؟ چجور موزه‌هایی در شهر تهران هست؟ اگه بخواین در تهران بگردین و دیدنی کنین چه جاهایی هست که میتونین برین؟ تیپ تیپی در تهران میگرده و برای شما از جاهایی که میبینه تعریف میکنه.

 

دوستای خوب حالتون و احوالتون چطوره؟ خوب و خوشین؟ وای اگه بدونین کجا اومدم… اومدم به شهر… آخ ببخشید تو آسمون این شهر یکم دود زیاده… حدس می‌زنین کجا؟ پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر ایران، بله من اومدم به تهران…

وقتی پرنده‌ای مثل من توی شهر تهران پرواز می‌کنه، باید خیلی مواظب باشه که به چیزی تو آسمون برخورد نکنه. آخه اینجا پر از ساختمونای بلند و برج‌هایی هست که تا وسط آسمون اومدن. اینجا اینقدر بزرگه که دیدن همه جاهای دیدنیش چندین و چند روز طول میکشه، ولی من اولین جایی که اومدم همین بالاست، بالای برج آزادی. این برج آزادی سال‌های سال نماد شهر تهران بوده و خیلی بنای جالبی داره. اینجا یک آقایی توضیح میداد که در طرح این بنا، معماری قدیم ایران و معماری جدید با هم ترکیب شدن… حالا بریم بقیه جاهای تهران رو هم ببینیم.

بچهها این شهر تهران پر از موزه‌های مختلف، از موزه جواهرات گرفته تا موزه زمان و سینما و کلی چیزای دیگه ولی یکی از موزه‌های جالبش رو می‌خوام برم که احتمالا برای شما هم جذاب باشه. موزه عروسک‌های ملل… وای بچه‌ها اینجا خیلی جالبه. یک عالمه عروسک هست که از فرهنگ‌های مختلف و ملیت‌های مختلف اومدن. عروسک‌های هر ویترینی از راه دور اومدن و با خودشون قصه‌های شیرینی از جاهای مختلف دنیا دارن… عروسک‌های افغان و چین و عربستان و اتریش و تاجیک و ارمنستان و هند و کلی جاهای دیگه… وقتی به همه این عروسکا که از جاهای مختلف دنیا که با لباسا و شکل و شمایل مخصوص خودشون اومدن و همه اینجا دور هم جمع شدن نگاه می‌کنی، به این فکر می‌کنی که چقدر قشنگه این دور هم بودن تو این دنیا. خیلی خوبه همه آدما تلاش کنن که مثل این عروسکا از صلح و با هم بودن و دوستی حرف بزنن.

بچه‌ها من بال زدم و بال زدم و بال زدم و اومدم به یک باغ توی تهران. اما این باغ یک باغ معمولی نیست. به جای گل و درخت و پرنده توی این باغ می‌تونین کتاب پیدا کنین. یک محل پر از کتاب برای بچه‌ها. غیر از کتاب، فضاهایی برای سرگرمی و تفریح هم داره. شماها کتاب دوست دارین؟ می‌تونین برای من بنویسین که چه کتابی رو از بین کتاب‌هایی که تا حالا خوندین بیشتر از همه دوست داشتین؟ حتما برای من بنویسین که منم برم و اون کتاب رو برای خودم بگیرم و بخونم. اگه اومدین تهران به دیدن این باغ کتاب تماشایی بیاین.

تو بعضی خیابونای شهر تهران خونه‌ها و بناهایی از گذشته‌های دور باقی موندن که خیلی دیدنی هستن… مثل کاخ‌هایی که از دوران پادشاهان باقی موندن. کاخ سعدآباد، کاخ گلستان… وقتی واردشون میشی میتونی ببینی در گذشته این پادشاهان چجوری زندگی می‌کردن، چه وسایلی داشتن، و چه کارهایی انجام میدادن… من الان دارم در بالای باغ کاخ سعدآباد برای خودم پرواز می‌کنم. جای شما حسابی خالیههه

بچه‌ها به نظرتون تهران سوغاتی هم داره؟ بله که داره. از سیب و عسل و گردوی دماوند بگم براتون یا از آلوچه و لواشک‌های دربند؟ یا شایدم از دوغ آبعلی… ممم به به به… همه این سوغاتی‌های خوشمزه رو می‌تونین تو تهران پیدا کنین.

بچه‌ها من الان اومدم به بالای یک برج خیلی خیلی خیلی بلنددد… برج میلاد… این برج خیلی بلنده… از خیلی از جاهای تهران این برج تو هوای تمیز دیده میشه. من می‌خوام چندین و چند روز دیگه تهران بمونم و دیدن جاهای تاریخی و شهربازی‌ها و موزه‌ها و رستوران‌ها و کلی جاهای دیگه دیدنی این شهر برم. از همین جایی که هستم یعنی از پایتخت کشور ایران، از همه شما خداحافظی می‌کنم تا سفر بعدی و شهر بعدی. خدانگهدارتون

news letter image

ثبت نام در خبرنامه