Program Picture

آموزه‌های نو - فصل ۳

قسمت ۲۰
۱۹ مرداد ۱۳۹۶

گفتگو با سویدا معانی درباره ­ مقاله «طرحی برای حکومت فدرال جهانی: پارلمان جهانی»، بخش دوّم.

***

پریسا: دوستان سلام؛ با یک برنامه‌ی دیگه از مجموعه «آموزه‌های نو»، به اتفاق فرزاد، با شما هستیم.

فرزاد: سلام من رو هم از استودیوی رادیو پیام دوست در کانادا پذیرا باشید.

پریسا: دوستان، حتما به خاطر دارید که هفته­‌ی گذشته با سویدا معانی، مؤسس و پایه‌­گذار مرکز صلح و حکومت جهانی، درباره­‌ی مقاله­‌اش در وب­‌سایت بهائی­ تیچینگز گفتگو کردیم.

فرزاد: از شما دعوت می­‌کنیم که به ادامه‌­ی گفتگوی ما به سویدا درباره‌­ی مقاله­‌ی «طرحی برای حکومت فدرال جهانی: پارلمان جهانی» گوش کنید.

پریسا: دوستان با برنامه امروز ما همراه باشید.

فرزاد: هفته­‌ی پیش، در قسمت اول گفتگوی ما با سویدا به اینجا رسیدیم که دنیای امروز به قدری به هم نزدیک شده که مثل اعضای یک پیکر به هم وابسته شده.

پریسا: اما این وابستگی ما رو دچار مشکلاتی هم کرده. در مصاحبه‌مون با سویدا درباره مشکل گرم شدن زمین و اینکه چطور این حکومت جهانی می‌تونه این مشکل رو حل کنه حرف زدیم.

فرزاد: امروز ادامه این مصاحبه رو می‌شنوید.

پریسا: این مقاله نظر خوانندگان زیادی رو جلب کرده و خیلی‌ها هم برای سویدا نظرشون رو نوشته­‌اند.

فرزاد: چقدر خوب که این مجموعه مقاله‌ها تعداد زیادی رو به فکر و تبادل نظر در مورد این مطالب تشویق کرده.

پریسا: دقیقا. خیلی وقت‌ها خوانندگان فقط به تشکر و قدردانی از نویسنده اکتفا نمی‌کنن و خودشون هم وارد میدون می‌شن و نظر می‌دن و راجع به موضوع با هم بحث می‌کنن.

فرزاد: بله، برگردیم به مقاله سویدا معانی درباره حکومت جهانی. دوستان در این قسمت نظر دو نفر از خوانندگان رو با سویدا در میون گذاشتیم.

پریسا: نظر اول رو جان تیلر نوشته. اون ارجاع به کتابی داده که ترجمه فارسی­ش به این مضمون می‌شه: «فرای مرزها: طرحی برای دولت دموکرات جهانی». ظاهرا نویسنده این کتاب می‌گه که اولین بار در سال ۱۶۶۰، جان کامینوس فکر حکومت دموکرات جهانی را طرح کرده.

فرزاد: ما هم نظر سویدا رو در این مورد پرسیدیم.

پریسا: جالبه که از سال ۱۶۶۰ کسایی بودن که ایده حکومت جهانی رو در ذهن می‌پروروندن.

فرزاد: البته. هنوز هم کسانی هستن که افکارشون از زمانشون خیلی جلوتره و حتی تصورش هم برای خیلی‌های دیگه امکان‌پذیر نیست.

پریسا: اتفاقا مطلب بعدی که می‌خواییم بگیم همینه. اولین بار که خوندمش یکم جا خوردم. این نظر رو چارلز وارد (Charles Ward) برای خانم سویدا معانی نوشته.

فرزاد: بله. اون بر اساس مقاله­‌ی سویدا نتیجه گرفته که شاید مرحله­‌ی بعدی حکومت فدرال سیاره­‌ها باشد و نظرش را در این مورد جویا شده.

پریسا: پس بهتر است نظر سویدا رو در این مورد بشنویم.

فرزاد: همراهان عزیز، مطلبی که شنیدید پاسخ سویدا معانی به نظر یکی از خوانندگان مقالش درباره حکومت فدرال سیاره‌­ها بود.

پریسا: دوستان عزیز امیدواریم قسمت دوم مصاحبه­‌ی ما با سویدا معانی را پسندیده باشید.

فرزاد: لطفا با ما تماس بگیرید و نظرتان را راجع به این مقاله‌ها با ما در میان بگذارید. آدرس ایمیل ما هست: [email protected]

پریسا: اگر هم موفق نشده‌اید که همه قسمت‌ها را گوش کنید یا دوست دارید یکبار دیگر آنها را بشنوید، می‌تونید به سراغ وب‌سایت سرویس رسانه‌ای فارسی بهائی بروید به آدرس PerisanBahaiMedia.org یا تلگرام ما به آدرس @PersianBMSContact

پریسا: در ضمن، همه برنامه­های ما در فیس­بوک، گوگل پلاس، یوتوب، و ساندکلاد سرویس رسانه‌ای فارسی بهائی بارگذاری شده و می­‌توانید برنامه­‌ها را در آنجا گوش کنید یا از طریق این رسانه‌­ها برای ما نظر یا پیام­‌های­تان را بفرستید.

فرزاد: خب دوستان؛ تا هفته آینده که به سراغ مقاله‌های دیگه و نویسنده‎های دیگه‌ای از وب‌سایت bahaiteachings.org بریم، من فرزاد

پریسا: و من پریسا از شما خداحافظی می‌کنیم.

فرزاد: خدانگهدار

 

news letter image

ثبت نام در خبرنامه